martes, 24 de junio de 2014

SE VA JUAN CARLOS, LLEGA FELIPE, REYES DE ÚLTIMA GENERACIÓN SE’N VA JOAN CARLES, HI ARRIBA FELIP, REIS D'ÚLTIMA GENERACIÓ



Ya llegó el nuevo Rey, que se llama Felipe VI, justo tres siglos después que su antepasado del mismo nombre y anterior número cardinal provocase una catástrofe, de la cual Catalunya aun arrastra las secuelas y el trauma, aunque va renaciendo como la ave fénix. No diré cual, todo el mundo la conoce, pero provocó devastadoras consecuencias y afrentas que ni el tiempo ha podido borrar. Tendrá difícil Felipe VI arreglar los desaguisados de su padre, que aunque en la mayor parte de su reinado supo mantener un carisma casi inmaculado, al descubrirse ciertos detalles oscuros o sórdidos, su popularidad entró en caída libre, hasta llegar a convertirse en una caricatura de sí mismo.



Felipe VI tiene una virtud en su discreción, en no querer ser el centro de atención, en volcarse en su trabajo. Pero su mayor defecto es ese, que carece del carisma y simpatía de su padre, que siempre era más cercano, como alguien que conoces. Felipe VI es más introvertido, y eso se palpa en sus discursos, en su tono de voz apagado y sin personalidad, casi de robot o de máquinas que te dicen “Su tabaco, gracias”.




Veremos si sabe actuar por sí mismo o será más fácil de manipular, desde los políticos de toda índole que tratarán de manejarlo como quieran. O si tendrá que ser su esposa, la ex periodista Letizia Ortiz, que tendrá que actuar por él cuando se encuentre desbordado, ya que se le ve a ella más aguerrida que a él. No quiero decir que tenga que ser ella la que pronuncie sus discursos de Navidad en vez de él o sea quien se los escriba (ella está mucho más capacitada que él para la pequeña pantalla), pero es su frialdad y su distanciamiento quienes hacen que peligre su contacto con sus súbditos, aunque ahora, en su coronación, aparezca gente que les tenga como dioses.



Hay que darles un margen de confianza, pero igual que muchos ya no creemos en los Reyes Magos por que ya nos dijeron que esos son los papás, tampoco creemos en los Reyes que nos salvarán a todos de cualquier problema, igual que nuestro médico de cabecera no nos salvará de las enfermedades por que nos recete alguna medicina. Ese tipo de soluciones resultan anticuadas, como quien cree que la mejor manera de que una persona sea más “sensata”, debe de casarse ya, el famoso “sentar la cabeza”.



El Matrimonio no arregla tampoco eso, pues hasta la esposa o el marido más entusiasta acaba amargamente decepcionado y optarán por el divorcio o seguir juntos a condición de que cada uno tenga amantes que les alegre su aburrida y mezquina vida. Catalunya ya no cree en los Reyes, cree en los Presidentes de República como los de Francia o Estados Unidos, y ve que Felipe VI no le serviría para nada, por ello quiere buscarse un futuro por sí misma. Y sin amantes como en el Matrimonio.

SE’N VA JOAN CARLES, HI ARRIBA FELIP, REIS D'ÚLTIMA GENERACIÓ



Ja hi ha arribat el nou Rei, que es diu Felip VI, tot just tres segles després que el seu avantpassat del mateix nom i anterior número cardinal provoqués una catàstrofe, de la qual Catalunya encara arrossega les seqüeles i el trauma, encara que va renaixent com l'au fènix. No diré qual, tothom la coneix, però va provocar devastadores conseqüències i ofenses que ni tant sols el temps ha pogut esborrar-ne. Tindrà difícil Felip VI arreglar els disbarats del seu pare, que tot i que a la major part del seu regnat va saber mantenir un carisma gairebé immaculat, en descobrir-se certs detalls foscos o sòrdids, la seva popularitat va entrar en caiguda lliure, fins a arribar a esdevenir una caricatura de si mateix.



Felip VI té una virtut dins la seva discreció, en no voler ser el centre d'atenció, en bolcar-se en la seva feina. Però el seu major defecte és aquest, que no té pas el carisma i simpatia del seu pare, que sempre era més proper, com algú que coneixes. Felip VI és més introvertit, i això es palpa en els seus discursos, en el seu to de veu apagat i sense personalitat, gairebé de robot o de màquines que et diuen "El seu tabac, gràcies".



Veurem si sap actuar per si mateix o serà més fàcil de manipular, des dels polítics de tota mena que miraran de manejar-lo com vulguin. O si haurà de ser la seva dona, l’ex periodista Letizia Ortiz, que haurà d'actuar per ell quan estigui desbordat, ja que se li veu a ella més agosarada que no pas a ell. No vull dir que hi hagi d’ésser ella la que pronunciï els seus discursos de Nadal en comptes d'ell o sigui qui se'ls escrigui (ella està molt més capacitada que ell per la petita pantalla), però és la seva fredor i el seu distanciament que fan que sigui en perill el seu contacte amb els seus súbdits, encara que ara, en la seva coronació, hi aparegui gent que els tingui com déus.



Cal donar-los un marge de confiança, però igual que molts ja no creiem en els Reis Mags perquè ja ens van dir que aquests són els pares, tampoc creiem en els Reis que ens salvaran a tots de qualsevol problema, igual que el nostre metge de capçalera no ens salvarà de les malalties perquè ens recepti d’alguna medicina. Aquest tipus de solucions resulten antiquades, com qui creu que la millor manera que una persona sigui més "sensata", ha de casar-se tot seguit, el famós "posar seny", o “sentar cabeza” en castellà.



El Matrimoni no arregla tampoc això, ja que fins la dona o el marit més entusiasta acaben amargament decebuts i optaran pel divorci o seguir junts a condició que cadascú tingui amants que els alegri la seva avorrida i mesquina vida. Catalunya ja no hi creu gens, en els Reis, hi creu en els Presidents de la República com els de França o els Estats Units, i veu que Felip VI no li serviria per res, per això vol buscar-se un futur per si mateixa. I sense amants, com dins el Matrimoni.

No hay comentarios:

Publicar un comentario